Re: Ještě k té domácí kalibraci multimetrů

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Březen 26 22:00:40 CET 2024

akoze sranda, ale ano aj :-)

prva diera je koli tomu, ze sme na fakulte nechali bezat meranie a rano
sme dosli do labaku a bola vypnuta elektrika. Nikto sa k tomu nepriznal,
tak to zvalili na upratovacku... Druha, vyrazne dlhsia diera je koli
tomu, ze referencia aj multimeter bol v perfektnom teplotne
stabilizovanom metrologickom prostredi, ale nejaky ** zapol meranie na
rozsahu 1kV s rozlisenim 7 miest. Takze mame 5 dni dat, ktore su
konstantne na 9.9999. Nemali by im davat do ruk taketo pristroje.

A potom je to uz priebezne meranie, raz za par dni, na niekolko hodin,
alebo na 1-2 dni. Cez velku noc to pojde voci narodnemu etalonu, tak
dufam ze nastavia spravny rozsah na mnohomeri :-)

Nemyslim, ze toho MAXa treba termostatovat. Na tejto urovni presnosti to
nehra velku rolu.