Ještě k té domácí kalibraci multimetrů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Březen 26 19:59:44 CET 2024

Zdravím,
jak tu běžela ta debata o možnostech domácí kalibrace multimetrů.

Shodou okolností jsem se dneska bavil s jedním člověkem z firmy která
kalibrace laboratorních měřících přístrojů dělá a docela mně překvapilo,
že to není až tak hrozné jak jsem si myslel.
Když jsem se ho ptal, na kolik by přišla kalibrace toho mého Agilent
34401A (6 1/2 místný multimetr). Tedy přesněji řečeno kalibrace měření
AC/DC napětí, AC/DC proudu a odporu, tak mi bylo řečeno, že zhruba 4000 Kč.

Což není zase až tak moc, zejména když to srovnám s jinou firmou, která
mi před časem sama od sebe zaslala nevyžádaný ceník podobných služeb a
tam jsem se dočetl, že za 6 1/2 místný multimetr is počítají 7500 Kč
jako základ a navíc 1750 Kč za každou funkci. Což mi vyšlo jako
7500+5*1750 = 16250 Kč což je myslím víc, než mně ten multimetr tenkrát
před cca. 23 lety na EBay stál.

Zdraví PavelK