Re: Ještě k té domácí kalibraci multimetrů

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Březen 26 21:19:59 CET 2024

Taky ještě navážu na vlákno. Ta kalibrace - papír , je někdy důležitý, bez
něj to nejde.
 Když děláme (RFC2544) měření ETHernetu, musí na to být měřák, který má
kalibraci z akreditovaného pracoviště.
Všechny tyhle kalibrace stojí docela dost peněz a když jsem se pídil po tom
co se konkrétně na tom VIAVI nebo podobném stroji za cenu auta dělá, tak v
podstatě jenom kontroluje přesnost interního oscilátoru
a udělá testovací měření.  Zdálo by se, že cena toho úkonu je nadhodnocená.
Jenomže ta firma, co kalibrace dělá musí zase platit další "poplatky" a
"licence" za to, že to může dělat a že na to má certifikát.

Jinak mezitím co mi dorazil MAX 6350 CSA+ ,  (mimochodem opravdu ideální
obvod pro nějaké kalibrace v domácích podmínkách a pro běžné multimetry -
díky ta tip!!!)
 jsem se stal majitelem sice starého, ale pro mne zajímavého multimetru,
tak jsem hned ten MAXIM zapojil a připojil k léta nekalibrovanému měřáku.
A výsledek je zcela fascinující. Pravděpodobnost, že bude ten MAXim hodně
mimo a ten měřák taky je podle mě  malá.
 Opravdu je úžasný, že dnes dokáže někdo vyrobit referenci s 0.02% Initial
Accuracy  a 1ppm/1C  stabilitou.
Jdu do krámu a koupím si přesný napětí :-)

I když mě začalo hloubat, jak je to s těmi  desítkami microV. Ten MAXim jde
ještě "dolochtat" připojením externího trimru.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 26. 3. 2024 v 20:09 odesílatel Pavel Kořenský <pavel.korensky na dator3.cz>