Re: OT pletení pomlázek

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Středa Březen 27 09:00:29 CET 2024

Tak u mě pletení pomlázek začínalo vrbovým proutím, pokračovalo bužírkou (taky pletenou), pak to pokračovalo rákoskou (buď jako prutem nebo ve formě malého - tak 25 cm - klepače na koberce - pro znalé prakr) a končilo teflonovým páskem. Na jalovec ani vodu jsem nikdy nepřešel, i když by to aktuálnímu místu pobytu odpovídalo.
Z dětství si pamatuji velké skupiny kluků, kteří nesli pomlázku možná až 3 m dlouhou (na tu holky vázaly mašle) a pak měl každý svoji malou příruční. Nás malé brali do party, abychom se něco přiučili. A bylo co. Jeden kamarád si po mnoho letech vzpomínal, že když viděl, jak ti starší nejdřív vyhrnou sukýnku a pak ..... A jemu bylo líto, že on se k ničemu nemá, tak si vybral tu nejošklivější a nejprotivnější holku a u té tu velikonoční výsadu využil naplno. Ona se mu pak pomstila, že si ho vzala za muže.
Ale ta odplata může mít i jinou formu. Já jsem kdysi byl na svoji kamarádku a její dcera byla ještě v posteli. V podstatě slušně (jak jinak za přítomnosti maminky) jsem ji z té postele vytáhl. No a po letech jsem se s dotyčnou potkal na FÚ při kontrole. Výsledek kontroly jsem rozporoval a mezi dvěma pracovnicemi FÚ pak zazněla věta "to jsme mu fakt udělali?".