Practical Guide to Implementing Solar Panel MPPT Algorithms

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 25 12:52:23 CET 2024

Vím, že Vy to tak máte. A že s tím máte zřejmě i dobré zkušenosti.

Jestli do toho můžu trochu rýpat, tak uvažovat rozsah teplot -20..+30°C
možná není moc vypovídající.
Těch -20 se skutečně bere, ale to ani ne tak kvůli hledání MPPT bodu,
jako spíš pro stanovení mezního napětí při dimenzování elektroniky.
Aby neodešlo k průrazu kvůli přepětí na vstupu,i když generovaný proud
někde v lednu nebude vysoký.

Ale nahoru je +30 velmi málo. Je (podle mě) třeba uvažovat spíš tak +70°C.
Nejde o okolní teplotu, ale o teplotu vlastních buněk.
A protože panel má logicky velmi nízké albedo, a jeho účinnost konverze
na elektřinu je kolem 18-23%, tak aspoň 75% z dopadajících 800-1000W/m2
skončí jako teplo, co ohřívá ty buňky.
A to ještě jen pokud má použití pro elektriku. Pokud má plné baterky,
nemá spotřebu domu a nemá povolené přetoky, tak energie zůstane na
střeše a celých těch 95% nebo kolik ohřívá panel.

Co je ale hlavní problém (jak už naznačil i pan Anděl) je nutnost sladit
napětí panelu a baterky.
Já jsem o tom Vašem uspořádání taky přemýšlel (na základě toho, že jste
tady o tom už dřív psal). Ale ty potenciální realizační problémy s
nutností sladit napětí baterky a panelů mě odradily.
A to už vůbec nemluvím o tom, že pokud už by člověk chtěl nějakou tu
dotaci (když už ji stát resp. EU rozdává), tak takové řešení je neprůchodné.

Nicméně s fundamentem Vašeho pojetí, že to dynamické hledání MPPT není
tak kritické, souhlasím.

PL