Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Březen 14 05:24:31 CET 2024

Ten útlum v zásadě nevadí, přesněji řečeno nevadí, když tam žádný není. V
praxi to normálně funguje.
Jenom ty chytřejší sfp to práskají, že mají na vstupu moc silný signál. V
datasheetu toho kterého sfp je rozsah vstupních úrovní kde výrobce zaručuje
bezvadnou funkci.  Když je to méně o hodně tak to samozřejmě nemusí
fungovat, když je to silnější o pár dB  tak to většinou funguje bez
problémů, jen to stále řve a kluci na dohledu tam mají  alarmy. Takže se to
zatlumuje.  Ale tlumí se to hlavně kvůli tomu, aby na vstupu sfp byla
správná úroveň. Většina těch kvalitnějších zařízení si do grafu loguje
úrovně, takže je vidět jak to třeba postupně stárne, nebo že někdo někde
ostře ohnul kabel a najednou je tam o dva decibely víc. Pokud to propojíte
nakrátko tak s tím žádný problém nebude. Hlavně u těch 1310 nm/10km. Tam
jsou vysílací úrovně relativně slabé, všechno většinou pár dBm pod 0.
Problém může nastat právě u těch dlouhých 1550 nm které mají i vyšší výkony
a mnohem citlivější ten přijímač. Tam to někdy kvůli silnějšímu signálu (
krátký propoj, smyčka ) chybuje, až tak, že  se to rozpadá.
Co se týče těch rychlostí a automatické  adaptace na nižší rychlosti je
třeba to vyzkoušet a výrobce to většinou uvádí do datasheetu.  Směrem dolů
to většinou funguje. Když se propojí 10GE s 1GE tak to celkově jede 1GE.
Ale zase ne všechno některé 1GE moduly fungují jen 1GE aniž nechtějí.
V tomhle je podobná alchymie  asi jako s kompatibilitou jednotlivých sfp
napříč různými zařízeními.