Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 13 23:13:06 CET 2024

Díky za zajímavé informace.
Žil jsem v domnění, že ta metalická linka k jednotlivým zákazníkům je
standard.
Že optika providera končí v nějaké centrální skříni, v ní je switch s
optickým vstupem
a hromadou metalických výstupů.
Co snad musí vyjít levněji a snadno vzdáleně spravovatelné než tahat optiku
až do jednotlivých bytů.

S těmi výkony u SFP modulů mi to není jasné. Od stejného výrobce stojí modul
do 3km stejně nebo dokonce o trochu víc než třeba modul do 10km.

Mimochodem jak se prosím řeší nasazení těch dlouhých modulů (třeba těch
10 nebo 20km)
když je v pak praxi linka krátká, třeba jen pár metrů?
Dávají se tam nějaké útlumáky nebo se to bere tak, že přijímači větší
síla na vstupu nevadí?

To vaření ribbonu se dá si představit opravdu tak, že se to vaří
nejednou, jako by se třeba
k sobě letovaly dva ploché metalické kabely?
Vlákna, co lezou z kulatého kabelu se přitom chytí do nějaké šablony?
A lamačka vláken s tím pracuje taky hromadně nebo se to láme po jednom a
spoléhá se na
to, že to vyjde délkově tak akorát?

Díky.
PL