RE: Mikroskop z Číny - příjemné překvapení

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Březen 13 11:23:48 CET 2024

Keby som si mal vybrat, ,tak ten stereomikroskop za tych 40k
ale pre to obcasne spajkovanie par krat do roka su to vyhodene peniaze.
Doba ide dopredu a od spajkovania THT somza tie roky (desatrocia)  presiel postupne az na 0402 a QFN32 5x5mm (posledny projekt)
kde je roztec vyvodov 0.5mm a to uz iba so silnymi okuliararmi az tak dobre nejde.
sice sa to da, ale clovek ma nos pri spajkovacke a ked sa otoci inam (na monitor)
tak nic nevidi. Takze taka dobra alternativa sa mi zda tento:

https://eleshop.eu/inspection/microscopes/andonstar-ad407-pro-microscope.html

Nema to USB ale ani ho nepotrebujem. je to cez to pomale.
A ten displej sa da natocit aj horizontalne takze divate sa tym istym smerom ako spajkujete
len smrad ide rovno do nosa :) ale to aj pri tom stereomikroskope.

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Wednesday, March 13, 2024 11:06 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Mikroskop z Číny - příjemné překvapení

Ahoj,

 Já jsem ho měl taky, a po cca roce jsem se ho zbavil. Řekl bych, že zpoždění bylo minimální, na kontrolu pájení super. Ale já jsem si ho koupil s tím, že bych pod ním pájel, a to nešlo. V práci máme stereomikroskop za asi 40kKč, a pod tím pájet jde, protože se člověk dívá sice do okuláru, ale směrem k pájenému místu. U tohoto jsem si nemohl zvyknout, že někde pájím, a koukám úplně jiným směrem (na displej). Prostě mi to nešlo.
A ještě další věc, musel jsem si k tomu dodělat boční osvětlení, obyčejné bílé 2 ledky z každé strany. Při osvětlení jenom tím vestavěným světlem to strašně zkreslovalo, a cín se buď leskl, nebo nebyl pořádně vidět.
Ten můj měl vestavěnou baterii, na kterou to běželo asi 4 hodiny, když pod tím dcera pitvala brouky ;-)

--
Aleš Filip
http://xanadu.khnet.info

Původní zpráva od Petr Labaj:
Já se digitálních mikroskopů stále ještě bojím a používám klasický optický.
Základní nešvar těch digitálních je podle mě ve zpoždění zobrazení.
Takže pro kontrolu asi dobré, ale pro práci pod mikroskopem možná trochu nepraktické.

Jak velké zpoždění má ten Váš, prosím?

Díky.
PL