Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 13 00:21:04 CET 2024

Veliké poděkování panu Kubovi!

Poslal mi krabici různých SFP modulů a k nim i nějaké optické propojky.
Taky vymontované nebo náhradní desky z nějaké techniky, které poslouží
jako zdroj futrálů a konektorů pro SFP moduly. Případně i jako studijní
materiál jak to dělají velcí kluci.
Dokonce možná i něco jako útlumák, ale to musím napřed prostudovat.
A aby toho nebylo málo, tak ještě zdroj 48V z nějaké telekomunikační
techniky, vhodný mimo jiné jako nabíječka baterek pro FVE.

Prvním rychlým prozkoumáním tam jsou nějaké moduly jak 1-, tak i
2-konektorové. Takže se v telekomunikacích zřejmě používají jak
jednosměrné tak BiDi komunikace.
Zajímalo by mě, kam trend směřuje. Jestli k BiDi komunikacím, které
potřebují jen polovinu vláken ale zase složitější (a tím možná méně
spolehlivou?) techniku, nebo raději bombenfert jednosměrnou.

Já to říkám furt, že v Brně se dobře žije. Tady chodí Ježíšek i v
březnu. Tedy ve spolupráci s panem Kubou.

Ještě jednou veliký dík panu Kubovi.
Petr Labaj