Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Březen 8 23:26:59 CET 2024

Zdravím, ono to s HPE není úplně jednoduché, různě skupuje firmy a pak
vznikají vzájemně nesouvisející řady.

Zmíněný comware(pozůstatek po 3com)  jsou switche 5xxx, starší procurve
(ale často s Aruba OS) jsou 25xx a 29xx a pak nové řady CX 6xxx a 8xxx.

Nicméně ohledně SFP modulů - výrobce dodává nějaký často omezený set
označený jako originální. Ty pak fungují 100% ale cena je tak většinou
10x oproti OEM modulu.

OEM moduly dodávají různí výrobci a nahrávají do modulů identifikaci tak
aby to switch "nepoznal". A zde nastávají různé situace:

- OEM modul je OK, switch to nepozná že nemá originál a "nedržkuje"

- OEM modul je rozpoznán že není originál. Switch může jenom držkovat
ale taky modul /port vypnout. Často je na to nějaká položka v menu, jak
se má zachovat.Modul většinou funguje.

-OEM modul není rozpoznán a ani nefunguje

Je to docela loterie, nejbezpečnější je objednat OEM modul přímo do
konkrétního zařízení. Ale jak jsem psal, mám pocit, že v poslední době
je to lepší a moduly docela fungují křížem. Ale jistotu budete mít až po
vyzkoušení konkrétního kusu.

Petr