RE: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Březen 13 08:09:09 CET 2024

To je dáno technologií sítě. Např PONky jsou jednoznačně z principu jednovláknové, dálkové trasy s využitím  WDMA budou zase dvojvláknové, některým např. optický Ethernet je to vpodstatě jedno a záleží na uživateli zda má dost vláken na to, aby mohl používat typicky levnější dvojvláknové SFP moduly...

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Wednesday, March 13, 2024 12:21 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Prvním rychlým prozkoumáním tam jsou nějaké moduly jak 1-, tak i 2-konektorové. Takže se v telekomunikacích zřejmě používají jak jednosměrné tak BiDi komunikace.
Zajímalo by mě, kam trend směřuje. Jestli k BiDi komunikacím, které potřebují jen polovinu vláken ale zase složitější (a tím možná méně
spolehlivou?) techniku, nebo raději bombenfert jednosměrnou.

Já to říkám furt, že v Brně se dobře žije. Tady chodí Ježíšek i v březnu. Tedy ve spolupráci s panem Kubou.

Ještě jednou veliký dík panu Kubovi.
Petr Labaj