Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Březen 8 16:38:37 CET 2024

Zdravím,

obecně je to v poslední době hodně lepší. kdysi (zvlášť HPE) byli
switche nesnášenlivé - jak to nebyl originál, tak switch modul odmítl a
bylo vymalováno.

V současné době většina modulů chodí všude, paradoxně největší problémy
jsou s REJ45 SFP (SFP+) moduly,  tam je to sázka do loterie a u těch
SFP+ RJ45 je navíc vzdálenost zkrácena na 30m.

Pokud se do switche fikne neoriginál, tak si zařízení na to stěžuje,
ale  většinou funguje.

Problém může nastat u modulů, které potřebují podporu switche, třeba
10Gb LRM. Ale to jsou docela speciality se kterými se člověk běžně nepotká.

Přepalování firmware/eeprom v SFP modulu asi běžně dělají dodavatelské
firmy, protože modul pro konkrétní zařízení je buĎ hned skladem, nebo
třeba za 3týdny a nebo flashovaný do 3dnů :-)

Petr