Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 8 16:12:04 CET 2024

Dobré páteční odpoledne.

Měl bych dotaz na síťaře, co dělají s optikou.
Jak je to prosím v praxi a kompatibilitou SFP modulů různých výrobců se
switchi různých výrobců?

V SFP modulu by měla být EEPROM, ve které budou uložené parametry daného
modulu.
A možná/zřejmě tam bude i něco, co  bude fungovat ve funkci "vendor
locking".

Je to prosím tak?
Jaké máte prosím praktické zkušenosti s tím strčit třeba SFP modul
nějaké firmy do switche jiné firmy?
Například SFP MaxLink (kde píšou, že je kompatibilní se všemi verzemi
Microtik a s prvky "cisco compatible)
strčit do switche HP?
Ten HP jsem zvolil v příkladu proto, že přímo ten MaxLink vyrábí verzi s
označením xxx-HP, u které
píše, že je zase kompatibilní s prvky HP.

A pokud by to bylo skutečně zamčeno pro různé výrobce: neexperimentoval
někdo s výměnou
obsahu té EEPROM?
Co jsem si o tom kdysi načetl, tak by tam mělo být rozhraní něco jako
I2C. Tak jestli se z toho nedá
vytahat obsah (což asi půjde) a třeba ho přehrát do jiného modulu?

Díval jsem se, že se ty sloty a konektory pro SFP moduly dají koupit,
tak si asi postavím nějaký
testovací přípravek.
Cílem je si jednak udělat jasno v kompatibilitě, a pak se případně
naučit ty moduly (které jsou
dneska až extrémně levné) používat o pro obecné optické spoje.

Díky za případné zkušenosti.
PL