Re: Balancer - staronové téma

Neděle Březen 3 21:03:08 CET 2024

V zimě jsem řešil následující problém. Baterka LiFePO4 Pylontech snad
asi týden vybitá na 10% a najednou během pár hodin kesla na 5% a klesala
by i dál, kdybych to nezastavil. Pátral jsem po tom, co se děje. Pán z
České solární mi řekl, že se o tom problému ví (mě nikdo nic neřek) a že
to řeší s vývojáři. Normálně se baterka balancuje mezi 90 a 100% nabití,
jenže když se hodně dlouho nebalancovala, spustí si balancer i vybitá a
vybije se tím klidně i na nulu. Takže si mám v apce zaškrtnout SOC hold
(v Solargo, ve staré apce PWmaster je to DOD holding) a když to klesne
pod nastavené minimum, začne se dobíjet ze sítě.
Tohle je ale informace, která by měla být v návodu na první stránce a
ještě tučně. A né abych se jí dozvídal až když je průser a náhodou si
toho všimnu.

No je fakt, že pokud se baterka hodně dlouho pohybuje mezi 10 a 90%,
tedy při konstantním napětí a těch částečných cyklů udělá spoustu, to
měření se rozjet musí. Jenže pak si to řeší po svém, tím nejblbějším
způsobem.

Jinak těch 100% nabití u Pylontechu není 3,6V na článek, ale 3,45.
Nabíjení na 100% probíhalo tak, že se to malým proudem dostalo na 4,35V
a ukázalo to 97%. Pak se proud vypnul, napětí kleslo a zapnul se znova.
Zase 1A a až na 3,45V a ukázalo to 98%. Takhle to v cyklech došlo až na
100%, aniž by to přelezlo 3,45V. Takže jak jsem se ze začátku sháněl po
tom, jak nabíjení omezit na 90%, pak už jsem to přestal řešit a vlastně
je to i blbost, protože by se tím omezilo balancování.

Anděl