Re: Jak vyhodnocuje elektroměr přetok?

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Březen 1 00:44:24 CET 2024

Nooo... Na měničích, které mám já, kde je analogově připojen proudový
snímač to funguje opravdu s velkou rezervou. Ale (alespoň co jsem se
doslechl od těch, co to tak nemají) na těch co přenášejí snímač přes 485
to funguje mnohem hůř. Asi se taky vejdou do limitu, takže z tohoto
pohledu OK a proto pro mě to tedy bylo trošku duševní cvičení.

Ale mě z principu štve, že jim mám něco dávat zadarmo, oni by mě rádi
buzerovali a NAVÍC pokud je to přetok, který vytvořil nějaký třífázový
stroj, tak ho navíc zaplatím v odběru z ostatních fází. To je ta naše
úžasná zvláštnost počítání "po fázích". Patří to do stejné kategorie
jako skutečnost, která mě přiměla k tomu, že nechci proud prodávat:
Nechápu, proč jestliže vyrobím proud a dodám ho legálně do sítě, tak za
něj v nejlepším případě dostanu cenu za silovou elektřinu, ale soused,
který ten proud odebere a bydlí hned vedle, takže proud neprojde ani
místním transformátorem, za něj zaplatí navíc distribuční poplatky. To
mi připadá jako lumpárna.

Martin Záruba