Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný

ladislav.krucinsky ladislav.krucinsky na hermanicky-pivovar.cz
Úterý Leden 23 09:12:21 CET 2024

Na tom lanku bylo označení 1G16. A tabulka kterou jsem si stáhl z webu Elektrika.cz udává jmenovitý odpor 1,15Ohm/km. To lanko nesplňuje ani průřez, ani odpor. Kdybych si toho koupil více tak budu uvažovat o reklamaci. Čistě z principu, protože se domnívám že výrobce vyloženě spoléhá na lenost zákazníka.Láďa Odesláno z příliš chytrého mobilu.
-------- Původní zpráva --------Od: Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> Datum: 23.01.24  9:01  (GMT+01:00) Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz> Předmět: Re: Průřez slaněného vodiče deklarovaný a skutečný Napriklad aj tuhttps://www.cablejoints.co.uk/upload/AWG--American-Wire-Gauge--To-Metric--Sqmm-Millimeters-Squared--Conversion-Table.pdfsa mapuje nasa 16 na AWG 6, co je 13.3 mm ^BTW: na tom lanku je/bolo na izolacii oznacenie 16 mm, alebo AWG - 6 ?Dodout 23. 1. 2024 o 8:53 Dodo Racek <dodoracek na gmail.com> napísal(a):Mne to pride skor ako zjednotenie prierezov v mm^2 a anglickeho znacenia AWG -> teda zaokruhlenie z dovodu efektivnosti nakladov na mensi "ekvivalentny" prierez. Vid tabulku a vedla graf, napr.https://muellergroup.net/wp-content/uploads/2016/04/MM2-AWG-Conversions.pdfDodopo 22. 1. 2024 o 21:48 Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz> napísal(a):

    Teď zrovna řeším s revizním technikem, že prej jsem za
      elektroměrem použil drát 4 mm2 namísto předepsaných 6 mm2. Z venku
      ten drát opravdu vypadá jako 4, pasuje na něj měrka na 4 (měří se
      i s izolací), ale je to opravdu šestka. Spíš teda "šestka", průměr
      jsem změřil 2,63 mm, což mi vychází nějakých 5,4 mm2 průřez.

    Na jedné přednášce jsem zaslechl, že je to šetření umožněné
      zpřesněním výrobních procesů a zkvalitněním surovin. Že dnešní
      linky umožňují trvale a dost přesně jet na spodní toleranci, tak
      se to dělá. Jestli původní tolerance byla třeba +-10% a linky se
      do toho ztěží vešly, dneska se jede třeba -9 +- 0,5 %.

    JMN

    Dne 22.01.2024 v 19:33 Jan Kuba