Re: Náhrada startovací bat pro motorku (BMS pro Lifepo)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Leden 11 21:20:14 CET 2024

Když je olovo vybitý, tak má malý svorkový napětí. Dost aut nejde
nastartovat i když točí startérem právě kvůli malému napětí.
U O4 je to dokonce  tak, že při vybité baterii ( menší napětí než cca 10,8V
to napíše , že nelze startovat a ani to při mačkání tlačítka start  nic
nedělá.
Stačilo připojit nabíječku aby napětí vylezlo nad 11V a normálně to
nastartovalo.
Jenomže další problém u dieselů je, že to žhaví a dokonce předžhavuje když
otevřete klíčkem auto. To už je dost energie, které by ze supercapu odešlo.
Takže ten nápad se supercapem by musel být ještě podepřený nějakým step-up
měničem a víceméně použitelný asi jen u zážehových motorů.

Jinak s těma baterkama do motorek je obecně potíž.  Je to přesně tak - na
jaře končí.  Asi proto, že to půl roku stojí a pak to většinou každý na
jaře trápí.
Já jsem používal jednu sezonu klasickou gelovku s fastony, ale není to ono.
Startér byl línej a ty fastony nejsou na vyšší proudy.
Odešla tak, že zůstala přerušená. právě u jednoho fastonu. Když jsem sundal
ten plastový kryt, bylo vidět, že jí ty velký proudy při startu nedělají
dobře.
Ale i kamarád, co ji na zimu vyndal pak na jaře zjistil, že je špatná. Při
nabíjení na ní vylezlo napětí  a "plynovala".
Blbý je, že ty originály co tam patří jsou drahé a ty levný náhrady (
FULLBAT, YUASA, Morreti )  tam zas moc nevydrží.
Další motorkář co má taky KTM jako já tam má 10x NICD 4000 už pátým rokem a
furt funguje.
Existují i moto aku LIFEPO4  (
https://www.mmbshop.cz/lithiova-motocyklova-baterie-bs-battery-bsli-04  )
ale vzhledem k té kapacitě je docela drahá.
Proto jsem se rozhodl pro ty 4x 32Ah, ale tam mě jeden článek umřel. Teď
mám připravený pack z 18650, tak uvidíme příští rok.

Jinak u mý motorky je v klidu bez klíčku odběr cca 1,7mA, v poloze
zapalování zapnuté pak 2,1 A.. S osvětlením  ( denní svícení ) 6,2 A.
Při startu okolo 40A, když je motor studený i 45 A , když je teplý tak
35-40A. Nabíjení 2-7A dle otáček motoru  a  stavu nabití baterie.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>