Re: Náhrada startovací bat pro motorku (BMS pro Lifepo)

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Leden 12 09:21:18 CET 2024

Dne 11.01.2024 v 21:20 Jan Kuba napsal(a):
> Když je olovo vybitý, tak má malý svorkový napětí. Dost aut nejde
> nastartovat i když točí startérem právě kvůli malému napětí.

u olova muze nastat snad uplne vsechno a urcite by neco supercap
resil...pri zvysenem Ri a treba i pri prasklem mustku by to reseni
bylo...zvysovani Ri je v podstate vzdy ke konci zivotnosti

navic pokud by to te baterce odlehcilo od startovacich proudu je mozne
ze by se treba omezilo i vypadavani akt. hmoty z desek...to je take
konecna kdyz ten kal dole zacne slusovat desky

> Jinak s těma baterkama do motorek je obecně potíž.  Je to přesně tak -
> na jaře končí.  Asi proto, že to půl roku stojí a pak to většinou každý
> na jaře trápí.
> Ale i kamarád, co ji na zimu vyndal pak na jaře zjistil, že je špatná.
> Při nabíjení na ní vylezlo napětí  a "plynovala".
> Blbý je, že ty originály co tam patří jsou drahé a ty levný náhrady (
> FULLBAT, YUASA, Morreti )  tam zas moc nevydrží.
Ano motobaterky je jeden velkej pruser...a pritom fakt originaly z
vyroby drzi strasny roky. Na predchozi motorce kdyz jsem ji kupoval byla
sest let a dva roky jsem s ni jeste jezdil. Na te soucasne jsem ji
vymenil po osmi letech (ale urcite by jeste rok dala, jen jsem na
dovolene nechtel riskovat - dal jsem ji kamaradovi a rok na ni dojezdil).
Otazkou je zda ty baterky treba nedrzi (v tech mych pripadech) ze jsou
motorky dotazene z Nemecka a BMW ma za slusny peniz CAN nabijecku,
kterou na zimu napichnete do zasuvky na motorce a celou zimu se o ni
nemusite starat. Ja bohuzel na zimu parkuju v garazi bez elektriny a tak
baterku vyndavam a pravidelne ji nechavam pres zimu nabijet. Kupoval
jsem Exide AGM, ale nedelam si iluze...jestli pujde do kopru stejne jako
v minule motorce Varta po dvou letech tak asi pujdu do Lifepo4.

RV