Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 29 22:09:10 CEST 2024

Ne. Cílem je odpor. Kroutí, nakroutí odpor a hotovo. Jen do toho
teoreticky musím vstoupit já a říct, že jestli R vyšel 22,1R tak si to
bude muset zopakovat s jinou, mohutnější LEDkou, protože tahle to
dlouhodobě nepřežije:-)

A pak by došlo na složitosti, jestli nebude taky přetížen port procesoru
a že v tom začne hrát roli i jeho Ri.

Protože ale R vyšly takové, že tam prochází jednociferné mA, tato část
odpadla. Zůstala jen ta fatální, že je týpek asi připek páječkou a pak
už svítily míň, než ty co pak napájel přetavením do výrobku. Nebo je
nakop, když zajel s trimrem daleko, to by s mAmetrem bylo horší:-)

Zcela korektní řešení podle mě je, vzít tu věc kam LEDky patřej, osadit
běžným způsobem, jen místo R do DPS dát drátky, zapojit do kontaktního
pole, tam trimry+R na limit, naštelovat, změřit.

K pobavení dlužno dodat, že zrovna v téhle aplikaci je trochu problém se
zelenou. Typická akvaponická farma posledních let vypadá tak, že je
hala, v ní kádě s rybama a o patro vejš hala, v ní regály, tam vany s
rostlinama, na ně svítí mix modrých a červených LEDek. A vedle na zdi je
IP65 rozvaděč s průhledným víkem a tam mimo jiné i ty LEDky kterých se
týkala diskuze. Je normální, že v zimě, na konci pracovní doby, zelený
LEDky rozhodně nevypadaj normálně:-)

PH