Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 29 13:54:28 CEST 2024

Stejně je to zajímavý přístup řešit numerickými výpočetními metodami jak
bude nějaký jedinec něco vnímat.
Místo aby se vyhodnocoval přímo sledovaný parametr, tedy měřily se
konkrétní pocity lidí na konkrétní LEDky v konkrétních okolních podmínkách.

Připomíná mi to různé měření indexu štěstí nebo vnímání korupce.
Když si vrznu s pěknou babou jsem šťastný. Kolikrát si musím vrznout,
abych byl 1.6x šťastnější nebo nebo naopak jen 0.6x méně šťastný?
Když se praštím kladivem do prstu tak mě to bolí. Kolikrát silněji musím
praštit aby mě to bolelo 1.6x víc nebo naopak 0.6x míň?

Nemám oči nic moc (jsem krátkozraký). Ale dostal jsem od přírody takový
dar, že mám velmi vysoký barvocit. Skoro jako ženská.
Takže je klidně možné, že třeba u mě by to fungovalo jinak než u
ostatních chlapů.
A jak to nakonec bude u ženských? Bude  to pocitově stejné?
A bude to stejné u někoho, kdo přišel ze tmy a u někoho kdo přišel z
přesvětleného letního dne venku?
A jak to vůbec bude ovlivňovat úroveň okolního světla?

A mimochodem ten mnou navrhovaný ampérmetr je podle mě lepší volba než
zmíněný ohmmetr.
Tím ohmmetrem můžu přece měřit jen ve vypnutém stavu, kdežto ampérmetrem
můžu měřit kontinuálně za jízdy.

Používá se tady výrok, který tady myslím jako první první použil Balu:
někdy je lepší měřit než počítat.

PL