Re: IO pro step-down měnič z 80V na 24V cca 20W

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Září 29 17:53:45 CEST 2023

Tak jsem to pochopil dobře, že je GND IO zapojen blbě a má být na S
mosfetu. Pokud to tedy chápu, při zapnutí IO nebere skoro nic a C
Bootstrap se nabíjí přes R 2k7. Jakmile dojde k sepnutí mosfetu,
nahromadí se něco v cívce a po rozepnutí se na S mosfetu objeví záporné
napětí odpovídající otevíracímu napětí MBR20100. Pokud otevírací napětí
1N4148 bude stejné, nabije se Bootstrap na hodnotu výstupního napětí.
Toto napětí přivádí dělič 20k/5k1 na vstup 2. Kompenzace a časovač je
jasná. Jen mi nedává logiku dělič 10k/1k na vstupu 3. Podle mě na něm
vytvoří trvale 0,5V což je nanic. Jenže v tom videu je meandr, který
vypadá jako snímací odpor. Jestli to dobře chápu, tak ten snímací odpor
by měl být mezi S mosfetu a levým vývodem cívky a vývod 5 IO by vlastně
měl vést ne na S mosfetu ale až mezi ten snímací odpor a cívku a na S by
vedl vývod 2. Pro otevření komparátoru je ale potřeba úbytek na odporu
1V, což je hodně. Neslouží tedy ten dělič k tomu, že k úbytku přičítá
0,5V a na odporu proto musí být taky jen 0,5V?

Ještě jsem také nepochopil, k čemu je odpor 5k1 z G na 5 IO.

Martin Záruba