Porovnanie meracich pristrojov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Září 19 08:58:11 CEST 2023

[preposielam]

Ahojte,

myslim si, ze to je trochu inak. Ked ste niekedy programovali ten
spomenuty 8- ci 10-bitovy prevodnik, tak aspon ja vo svojich MCU pocitam
nie na 2,5mV ale na 2,5nV a to z toho dovodu, ze je potreba ista rezerva na
matematiku, teda nasobenie a hlavne zaokruhlovanie a konverziu do "mV". A
ja si myslim, ze toto bude aj pripad toho Fluku...  Proste pocita sa niekde
uplne inde, ako sa meria a zobrazuje.

A potom prileti nejaka castica alebo vyboj po sieti, a aj spickovy MCU za
20,- EUR nahle ochorie na typicke chyby ako su +/- 1, prestavovanie
najvyssich a najnizsich bitov v pracovnych registroch MCU alebo na stacku
ci program counteru. To sa ale musi clovek naucit na vlastnych chybach. Za
co by som sa rad podakoval zlozkam, ktore sa takymto chorobam MCU zaoberaju
profesionalne. Ti ale sedia o level vyssie... :)

A.

Videl niekto, ako to skutocne zobrazuje?
Ze napr. 4.79999V na 6-tich platnych cislach a vyssie (0)4.8000V uz len
na 5-tich?

miro

On 18.9.2023 21:00, balu wrote:
>* Ano, suhlasim. Toto je extra divne cislo. Nesedi to ani na nejaky standardny pocet bitov. Zaujimala by ma logika za tym.
*>* A aby si sa vyhol pouzitiu slova reklama, tak sa hovori marketing :)
*> >* Problem je ale rovnaky na metrologickom high end konci.
Predavaju ich ako 8.5 miestne, cislic niekedy ukazuju aj 12 (nasiel
som bug vo Fluke firmware). Ale pre skutocnych 8 cislic zatial
neexistuje technologia. Projekt a medzinarodna spolupraca, ktora to ma
vyvinut sa rozbieha len teraz. Som velmi rad, ze Patronska
metrologicka sekcia je pri tom.
*> >* b.
*> > >>* On 18 Sep 2023, at 14:52, Jan Waclawek <konfera na efton.sk
<http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>> wrote:
*>>>>* ?Hm, 480,000 Counts.
*>>>>* Inak teraz som si uvedomil, ze ten pocet miest je marketingove
klamstvo,
*>>* log(480000)=5.68 co je menej nez 5.75.
*>>>>* A pritom je to este ten lepsi pripad, log(199999) je len 5.3. Vlastne
*>>* vsetky tie -apolmiestne meraky su v skutocnosti -atretina.
*>>>>* Aj toto by si mal tym studentom povedat. Reklama je od slova klam.
*>>