Porovnanie meracich pristrojov

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Září 20 07:28:01 CEST 2023

nie, nie toto bol naozaj bug vo firmware.

Potreboval som merat primarny prud 10kA s pouzitim prudoveho
komparatora, t.j. na vystupe mam presnu kopiu meraneho prudu s urcitym
pomerom, napriklad 1:20000. Aj ked je to metrologicky multimeter a
ocakavli by sa rozne pokrocile funkcie, multimeter bohuzial nema
funkciu, ktora umoznuje nastavit fixny pomer. T.j. meriam nieco a mam
senzor s definovanou prenosovou funkciou (povedzme slope/offset) a
ukazat len prepocitane data. Taketo funkcie maju typicky vsetky
vysokofrekvencne meraky.

Ale Fluke ma funkciu "meranie prudu s bocnikom". Potesil som sa, lebo to
je presne co potrebujem. Nastavim hodnotu virtualneho bocnika a ide sa
na to. Chyba lavky. Tuto funkciu asi moc vyvojarov netestovalo :-) V
nastaveni sa vybere rozlisenie, dal som 8 cislic. Pristroj ma nejak
zahadne natvrdo zadratovane, ze zadana hodnota bocnika sa zaokruhli na 5
desatinnych miest a exponencialny tvar sa neda zadat. Takze s
miliOhmovym bocnikom sme domerali. Ale aj tak som to vyskusal ze ci
nahodou. No a k mojmu velkemu prekvapeniu system naozaj ukazoval 7
desatinnych miest. Fixne nadratovanych 7 desatinnych miest, nie 7
platnych cislic.

Takze ked som chcel odmerat -10kA, ukazovalo to 00.005 613 1. -100
zostavajucich do -10 000.005 613 1 Amperov bolo za rohom displeja. Ale
firmware aspon nehavaroval :-)

Asi vyvojari nepocitali s tym, ze niekto moze pouzit aj bocnik iny ako 1
Ohm.

b.