Re: OT: Akumulace tepla v písku.. článek na novinkách

Úterý Říjen 17 13:30:21 CEST 2023

Mám podlahovku klasicky trubky v andydritu, tloušťka asi 5,5 cm. Dělal
jsem měření už s ohledem na soláry, jak to akumuluje teplo. TČ mám ještě
bez řízení výkonu, takže je jeho přirozenou vlastností, že zapíná a
vypíná. Tepelná ztráta domu je 5 KW, výkon TČ 7 KW a při tom měření jsem
měl dvě místnosti vypnuté. Takže tam byl cca dvojnásobek výkonu, který
odpdvídá tepelné ztrátě domu a venku bylo okolo nuly, takže tam byl
skoro čtyřnásobek aktuálně potřebného výkonu. TČ běželo 3,5 hodiny,
teplota vody vylezla z 20 na 35 st.C, povrch podlahy z 19 na 26 st (před
tím se delší dobu netopilo) a teplota vzduchu se zvedla o 2 stupně s
maximem 1,5 hodiny po vypnutí TČ a ještě po 10 hodinách byla cca o
stupeň vyšší, než na začátku.

Takže když svítí, jde i bez nějaké extra akumulační podlahy naakumulovat
do podlahy dostatek tepla minimálně na půl dne. Je to v tomto případě 5
KWh elektriky, takže 25 KWh tepla (TČ voda-voda). Mám to měření sepsané,
kdyby měl někdo zájem a připravené, že si to někdy hodím na stránku (až
nebude co dělat).

Anděl