Re: OT: Akumulace tepla v písku.. článek na novinkách

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Říjen 17 12:40:15 CEST 2023

Známý má v obývacím pokoji podlahovku. Je to jeho experiment, dělal to asi
před 5 lety. Je to udělané z Alpexu, má tam na 45m2 snad něco okolo  120
metrů.. Nad tím je 50 cm betonu, izolováno polystyrenem zespodu a z boku,
nahoře pak podlaha - dlažba. Topí do toho vracečkou z kotle na dřevo/uhlí.
Důležité je asi sdělit i to podstatné a to že dělá u betonových staveb a
občas když mu nějaký beton zbyl tak s tím zalil tu obývačku.
Podle všeho mu to funguje dobře, párkrát jsem tam byl a v obývačce
příjemně.
Nesmí se to ale přetopit, párkrát se mu stalo, že se tam nedalo ani chodit.
Pak prý  oběhovým čerpadlem vyháněl teplo do radiátorů. Když jede v zimě
třeba na lyže na týden pryč tak v té obývačce pořádně zafajruje aby přijel
zpátky do tepla. Nemá jiný zdroj tepla, než ten kotel na pevná paliva
Když den  dva  nezatopí tak v obývačce  je furt příjemně.  Taky to ale
samozřejmě trvá, než se to natopí... Já jsem tam dělal elektromagnetické
řízení všech ventilů u radiátorů, v létě dodělával ještě trojcesťák aby
mohl do té podlahy jít rovnou z kotle.

Myslím si že zrovna tady by byl prostor udělat celou tu akumulaci pod
podlahou z písku s tím že beton by byl jen nahoře. Ale vůbec netuším jak
bych potom fungovala tepelná výměna z těch trubek do písku.