[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 30 20:28:15 CET 2023

Tak já dám odpověd na dva dotazy. Ta podpora je mrzutá, ale prostě
jednodrátový,
programátor u AVR nebyl nikdy takže asi je to trošku spíš hw problém se
domnívám.
A tím, že asi spousta lidí nad novými řadami ohrnuje nos, tak není moc
vývojářů,
který by nějaký programátor ohnuly. Já je začal používát i kvůli tomu,že
starší typy
vykoupily firmy/překupnící ve strachu co budou vyrábět když byl/je
nedostatek čipů a
nový řady nikdo moc nepoužíval, tak na to moje hraní mi vyhovovalo, že
je nikdo
neskupoval ve velkém a vždycky se nějaký kus našel. Navíc softwarově je
to narozdíl
od starších pěkne kompatabilní, tak se mi mezi DA, DB, DD dobře přenáší
kód, i když
piny jsou jinak pro ty řady, ale ne nějak zádně. Výhoda je jak zmínil
p.Waclawek spousta
pouzder od SOC14, DIP20, TQFP32, TQFP48, TQFP64 a další.
Musím uznat, že v případě těchto řad mi původní AVRmega8, 128 a starší
přijde jako
"brak", ale jasně je to 20let zpět. Leč jsem na staré řaděměl spoustu
věcí. Hlavně v
bývalé práci,  kde AVR byla podpora FPGA pro řízeni LED obrazovky
(dnes už by to bylo vše v poli)  což jsem tu kdysi rozebíral ohledně
propojení
ethernetu, co se tu kdysi řešilo, jestli to je možné, kde byl
vysmyčkovaný ethernet
kontroléry  RX-TX-RX-TX... a takhle  třeba 8 kusů za sebou.

A ohledně toho ARMu mě se třeba moc libí a mám v tom jednu aplikaci, ale
ohnul jsem
to z ARDUINA protože jinak bych se zbláznil. A jasně pokud chci použít
SD kartu filesystem,
a dělat složitosti. To bych se na AVR fakt pos.....
Nicméně na měření napětí,proud,sluneční záření, teploty a výstup RS485
MODBUSem,
je to super ideální, jednoduché rychlé a naprosto vyhovující....

Tam zase ARM působí jako kanón na vrabce i když věřím, že by se našli i
výhody
v tomto případě.

Zdeněk Aster