[OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 30 22:30:20 CET 2023

Ahoj Andrej,

tohle vlákno jsem nesledoval, tak nevím. Ale zeptám se. Tento MPLAB SNAP neumí ty procesory, které potřebuješ?

https://www.microchip.com/en-us/development-tool/PG164100

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
https://www.clexpert.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, November 30, 2023 6:54 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Re: Cim naprogramovat nove AVR s UPDI ?

[preposielam]

Dobry vecer,

viete myslim si, ze tymto Vasim emailom ste mierili na mna... Ja Vas beriem s istou davkou rezervy, pretoze ja mam tiez v konfere obcas take svojske otazky, ktore maju obcas co to otravne pre niekoho ineho. Ale verim tomu, ze ked tolerujem ja inych, tak aj ini toleruju mna.

Preco ma zaujima ako naprogramovat to AVRxx Dx-EA xx, pretoze ma ako jediny MCU 12-bitovy diferencialny prevodnik a programovatelne zosilnenie 1-16x. A druhy dovod je puzdro DIP, ktore bez problemov dokazem zaletovat aj doma na kolene a s okuliarmi.

Ako dochodca si tiez nemozem dovolit kupit PicKit-5 za 120E, a musim pocitat kazdy cent... Resp. musim bastlit s tym, co mam v supliku s minimalnymi financnymi nakladmi. A tak to asi skonci ako jeden odpor na reset-pine pre PRESTO a starsim PIC-om s 12-bitovym prevodnikom. Sice nebudu diferencialne vstupy, ale bude aspon 12-bitov...  Tak to momentalne cele vyzera.

A ked ste nepriamo spomenuli to STM32, tak to pre mna znamena ucit sa vsetko od zakladu, od vyvojoveho prostredia az po poslednu stranku AN2384, ci ktora to je. A to sa mi naozaj uz velmi nechce. Obzvlast ak viem, ze pri PIC ci AVR si pozriem akurat hw-registre a popis hw. A v mojom teplomeri je uplne jedno, aky typ mcu pouzijem. Dolezite je, ci rozumiem vsetkemu tomu, co je skryte za vsetkymi tymi schematickymi znackami a to co sa tam deje... A ci som schopny to aj realne postavit a cele zletovat.

Taky je moj dochodcovsky pohlad na cele toto moje bastlenie s PIC ci AVR.
Andrej

[OT]

Stejně je to legrace, jak jedna rodina starých procesorů, kterou vyrábí jediná firma, má podobné kompatibilitní problémy s jednoduchými programátory.

ARMy vyrábí mraky firem, jsou to mnohem pokročilejší procesory, ale přesto si
(snad) všechny vystačí s programováním/debuggováním přes 2-drátové SWD.

Já jsem teda taky staromilec a na novinky se dívám se skorodůchodcovským skepticismem. Ale tak velké staromilství, abych pro bastlení používal třeba to AVR, to už je i na mě moc.

Pokud by to bylo do nějaké hromadné výroby, kde se počítá každý cent, tak tam zřejmě má smysl použít levný procesor.
Ale pro bastlení v počtu 1-3 kusy?

Jiná situace asi je, pokud to má člověk v ruce, má to nacvičené a má na to vybavení a plné šuplíky těchto součástek.
Ale když někdo řeší tak základní věc, jako čím to vůbec naprogramovat, tak to asi nebude ten případ.

PL

PS. Pokud jsem se snad někoho dotkl, tak to nebyl můj záměr.