Re: rozšíření fotovoltaického systému.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 6 22:26:44 CET 2023

V takovém extrémním případě (jeden panel na střeše, druhý ve sklepě)
zřejmě opravdu něco poteče zpětným proudem tím panelem ve sklepě.
Nakonec jsou to diody, vyrábějí v závěrném směru.
Ale v reálné praxi i při velmi nízkém osvětlení už na těch diodách bude
prakticky stejné napětí jako při ostrém osvitu.
Mění se jen odebíratelný proud.
Proto to paralelní spojení je v běžné praxi možné, protože na střeše (i
velmi různých směrů) nikdy nedojde k tomu, aby jeden panel byl totálně
temný a druhý vyráběl nezanedbatelný proud.

A ten proud by nevadil. Je to prostě proud diodou v propustném směru. A
to pořádně velkou diodou.
Dá se to dělat i záměrně a používá se to jako ohřev panelů pro prvotní
odstranění námrazy. Když pak něco sleze a panel začne aspoň něco dávat,
tak už se pak často dokáže odmrazit sám (podle okolních podmínek,
samozřejmě).

PL