Re: Chladič, emisivita a termokamera

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červen 25 17:06:03 CEST 2023

Velký dík za hodnotný příspěvek.  :-)
I když jste mi trochu rozšlapal hračky.

Měl jsem zafixováno, že poměr předání sáláním a prouděním je pro
"normální" teploty u nízkých chladičů srovnatelný.
A ono ne.

Takže za všechno může Štefan, to on to celé pokazil.
Pak by pro ten můj konkrétní příklad za ideálních podmínek vyzářil
povrch cca 0.12W, tedy asi 15% celého příkonu. Pak ten rozdíl mezi
lesklým a černým chladičem nebude nijak zásadní.

Pokus s černým fixem každopádně udělám. I kdyby jen pro to, abych
viděl změnu v kameře.

A porovnám i výsledek teploměru na chipu. Abych zjistil, jestli on
ten Štefan nekecá.
Mám ke Štefanům apriori nedůvěru. V životě jsem potkal jen jednoho,
a tomu bych nevěřil ani nos mezi očima (profesionální voják, alias
zelená guma).

Ještě jednou děkuji za Vaše znalosti i ochotu.
PL