Re: Chladič, emisivita a termokamera

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Červen 25 21:02:35 CEST 2023

No já si taky dlouho myslel, jak je bez větráku ten černej elox důležitej...

Pvní znejistění bylo, když jsem měřil odpor nějakých neznámých chladičů
a jasno bylo, když jsem si dělal nějaké výpočty ohledně konceptu
temosolární elektrárny.

Ale zpočátku jsem v tom měl zmatek, počítal jsem bez Štefana, jen s
Boltzmanem. Pak při teplotě tání soli vycházel asi MW/m^2 , Což by
působilo nadměrný zpětný vyzařování. Pak jsem objevil, že tam chybí ten
Štefan a najednou z toho bylo pohodových 75 kW:-)

PH

Dne 25.06.2023 v 17:06 Petr Labaj napsal(a):
> [...]
> povrch cca 0.12W, tedy asi 15% celého příkonu. Pak ten rozdíl mezi
> lesklým a černým chladičem nebude nijak zásadní.
>
> Pokus s černým fixem každopádně udělám. I kdyby jen pro to, abych
> viděl změnu v kameře.
>
> A porovnám i výsledek teploměru na chipu. Abych zjistil, jestli on
> ten Štefan nekecá.
> Mám ke Štefanům apriori nedůvěru. V životě jsem potkal jen jednoho,
> a tomu bych nevěřil ani nos mezi očima (profesionální voják, alias
> zelená guma).
>
> Ještě jednou děkuji za Vaše znalosti i ochotu.

>>> odpadá. Tedy účinek bude poloviční, než by byl s černým matných