Modernejsie nahrady za watchdogy

Lubor Otta butan na centrum.cz
Čtvrtek Červen 22 13:02:45 CEST 2023

Dík za odpověď,
měli jsme podobný kotel, mora668, a tam byl havarijní termostat, který rozpojí okruh termoelektrického snímače plamene, a kotel by při přehřátí zhasnul. Elektrický ventil pro aktivaci hořáku byl na té postce uhasnutí plamena nezávislý, takže byly 2 plynové ventily za sebou. Novější modely měly ještě další termostat, na zjištění ucpaného komína.
Lubor

> Od: "d.petr" <d.petr na post.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 22.06.2023 11:02
> Předmět: Re: Modernejsie nahrady za watchdogy

No, vlastně jsem ji asi spíš vytáhnul. V tom kotli byl takový nějaký ventil s "tyčkou", při jejím zmáčknutí dolů se dočasně pustil plyn pro věčný plamínek a pak se plamínek mohl piezozapalovačem zapálit, v klidové poloze uprostřed (kam se vždy tyčka sama vrátila po jejím uvolnění) se normálně topilo(když hořel věčný plamínek)/netopilo podle řízení termostaty, vytažením tyčky nahoru se dočasně uzavřel plyn a zhaslo hned všechno včetně věčného plamínku.