Modernejsie nahrady za watchdogy

d.petr d.petr na post.cz
Čtvrtek Červen 22 11:02:47 CEST 2023

No, vlastně jsem ji asi spíš vytáhnul. V tom kotli byl takový nějaký ventil s "tyčkou", při jejím zmáčknutí dolů se dočasně pustil plyn pro věčný plamínek a pak se plamínek mohl piezozapalovačem zapálit, v klidové poloze uprostřed (kam se vždy tyčka sama vrátila po jejím uvolnění) se normálně topilo(když hořel věčný plamínek)/netopilo podle řízení termostaty, vytažením tyčky nahoru se dočasně uzavřel plyn a zhaslo hned všechno včetně věčného plamínku.

Byl to kotel GASEX,
https://f.aukro.cz/images/sk1609842707989/730x548/plynovy-kotel-gasex-90220907.jpeg
"tyčka" je ta prostřední věc.
Teď jsem z návodu jistil, že té tyčce říkali zapalovací pojistka:
https://uloz.to/file/aICfApdbpYwy/gasex24-zip

P.