Modernejsie nahrady za watchdogy

d.petr d.petr na post.cz
Středa Červen 21 11:19:00 CEST 2023

S tímto příspěvkem plmě souhlasím.
Kdysi se nám přetopil plynový kotel. Proč? Protože zůstal otevřený plynový ventil. Prostě se nedokázal zavřít. Všechny teploměry určitě věděly, že teplota 110 C je moc a chtěly topení zastavit. Ale nešlo to. Pak jsem ručně zamáčknul takovou tyčku a celý kotel (včetně věčného plamínku) tím uhasil. Bohužel, po uvolnění té tyčky zas začal do kotle opět naplno proudit plyn, i když tentokrát určitě už i čidlo věčného plamínku vědělo, že se to nemá. No, po chvilce pokusů se nakonec ventil uvolnil, přívod plynu zastavil a později ten ventil zavolaný servisák vyměnil. Ale jak naznačuje p. Labaj, ani 10 sebelepších WD by nepomohlo. Pomohl by nezávislý systém ochrany, např. sériově zapojený další ventil.

P.