Modernejsie nahrady za watchdogy

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červen 20 17:59:26 CEST 2023

OT
Moje celoživotní přesvědčení:
Než dotahovat ad absurdum spolehlivost nějaké komponenty (zde regulátoru
kotle) přidávání dalších a dalších WDT,
tak se raději zaměřit na celkovou koncepci a doplnit nezávislé systémy
ochrany.

Nezním Váš projekt regulátoru. Ale zřejmě nějaký nezávislý ochranný
obvod, který by hlídal teplotu a tlak vody
a v případě problému uměl zavřít přívod, by byl (podle mě) přínosnější
než dodatečné watch-dogy na regulátoru.
A k tomu opět nezávislé měření průtoku plynu na vstupu, které by mělo
povědomost, jestli ten průtok
má nebo nemá v dané chvíli být.

Že víc záleží na chytré koncepci než na spolehlivosti daných komponent
se zdá celkem jasné a triviální
(aspoň mně). Ale asi ne všem. Viz mnoho případů, které se pak rozebírají
v dokumentech o vyšetřování
leteckých (ale i jiných) nehod.
Třeba dobře známý případ letadel Boeing 737MAX. Tam jistě všechny
komponenty v letadle měly
všechny možné certifikáty a aspoň 3 WDT. Ale celková koncepce řešení
byla tak špatná, že to skončilo
jak to skončilo.

PL