Modernejsie nahrady za watchdogy

Jan Peterka peterka118 na seznam.cz
Středa Červen 21 20:29:37 CEST 2023

Regulátor kotle dělám jen jako náhradu za původní 4 kapilární termostaty,
které řídí topení do boileru/radiátoru ve dvou stupních výkonu.
Ty kapilární termostaty se časem vyběhají, uniká z nich médium apod. a pak
se celý systém hádá, neustále zapaluje a zhasíná plamen a dělá
různé jiné skopičiny. Termostaty jsou drahé, pořádně nevím, které z nich
blbnou, protože celý ten systém je dost nepřehledně zapojený apod.
Dal jsem tam termočlánky a takhle si pohodlně nastavím parametry spínání a
rozpínání každého termostatu na displeji, můžu si regulovat teplotu topné
a užitkové vody na základě programu, venkovní a vnitřní teploty, mám přesný
přehled, co se v systému děje apod. prostě jen samá pozitiva. :-)

Externí WDT a hlídání napájení dávám jen tak pro jistotu. Nic to nestojí, v
SW je to jedna instrukce navíc k nulování interního WDT a už se mi taky
stalo, že ten
vestavěný v MCU při nějaké poruše nebo krátkém výpadku napájení nezabral a
program zatuhl.

Do plynové části kotle bych šťourat nechtěl, takže nedokážu posoudit, jak
mají ošetřené selhání ventilů. Já dělám jen tu regulační část
elektriky (bezpečnostní termostaty jsem tam nechal i původní). Takže jestli
mi součástka za pár kaček zabrání tomu,
aby mi kotel přestal někdy v zimě topit a zamrzlo mi topení, proč ji tam
nedat.

-jp-