Re: bezdrátový venkovní senzor teploty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Červen 17 16:24:10 CEST 2023

Protože si zrovna s nějakými krabičkami hraju, tak pár postřehů.
Napřed ale trochu podiv, že zrovna Ty trváš na hotové krabce, místo aby
sis něco ubastlil na míru.

Krabičky WiFi a ZigBee jsou žravé. Někteří členové se zde rozplývali nad
těmi ZB. Tak jsem se díval na spotřebu, a ta je katalogově stejná jako u
podobného WiFi chipu.
Takže proto (podle mě) ZB nemá proti WiFi žádnou moc výhodu a z těch
dvou možností bych šel do WiFi.

Když tady byla zmíněná Tuya - nedávno tady šlo vlákno "Jak začít s
domácí automatizací" nebo tak nějak. Tam jsem psal výsledky průzkumu
kolem možnosti odrbat cloud Tuya a použít to lokálně.
Ale i to lokální řešení je pořád s uzavřeným protokolem Tuya.
Existuje ale projekt OpenBK (
https://github.com/openshwprojects/OpenBK7231T_App ), kde šikovní kluci
(většinou Poláci) udělali alternativní firmware do WiFi krabiček Tuya.
Z praktické zkušenosti můžu potvrdit, že to funguje dobře. Projekt je
velmi živý.
Tak tam zkus kouknout, jestli tam nějaká Tvá případně vybraná krabička není.
Pak to komunikuje otevřeným standardem na způsob Tasmoty. Takže několik
způsobů komunikace - přímý, MQTT nebo http příkazy. Prostě připojitelné
naprosto k čemukoli.

Ale pokud bych chtěl něco s malou spotřebou, abych se o bateriovou
krabičku nemusel starat, tak tady je podle mě nedostižné něco na 433/866
MHz.

U té odkazované krabičky Tyua mají zajímavou obchodní politiku.
Jeden kus stojí 5 USD a free shiping.
Od dvou kusů už je poštovné, což je celkem normální. Ale současně s tím
ještě i kusová cena je vyšší než u toho jednoho kusu.

PL