odpor kontaktov rele

Sobota Červen 10 20:12:21 CEST 2023

Ono taky byl velký rozdíl, jestli byl kontakt na malé DC napětí, nebo
AC. V kontaktech na AC bylo kadmium a vytvořila se tam vrstvička CdO,
která na proražení potřebovala nejlépe 230V. Ty kontakty byly pak
odolnější proti oblouku. DC kontakty byly bez kadmia a spínaly už při
malém napětí. Nevím, co teď dávají do AC kontaktů, když je kadmium zakázané.

V jednom zařízení v baterkárně, kde byly proudy do 10A, jsem dal
automobilová relé. Po 15 letech provozu nebyly problémy ani tak s
kontaktama, jako s fastonama. Když jsme to pak modernizovali, dal jsem
tam relé do tišťáků a je klid.

Anděl