<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Ono taky byl velký rozdíl, jestli byl
kontakt na malé DC napětí, nebo AC. V kontaktech na AC bylo
kadmium a vytvořila se tam vrstvička CdO, která na proražení
potřebovala nejlépe 230V. Ty kontakty byly pak odolnější proti
oblouku. DC kontakty byly bez kadmia a spínaly už při malém
napětí. Nevím, co teď dávají do AC kontaktů, když je kadmium
zakázané.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">V jednom zařízení v baterkárně, kde
byly proudy do 10A, jsem dal automobilová relé. Po 15 letech
provozu nebyly problémy ani tak s kontaktama, jako s fastonama.
Když jsme to pak modernizovali, dal jsem tam relé do tišťáků a je
klid.</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl<br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 10.06.2023 v 19:39 Jaroslav Kotlaba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:2Cm.hTl5.1PiWxCQGPvr.1aXBLI@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Trochu si vybavuji co nás kdysi učili v předmětu, už nevím jak se
jmenoval, taky jsme se učili o kontaktech a nebylo to nic
jednoduchého. Pak jsem si to zopakoval v zaměstnání, nehledal jsem
relé, ale mikrospínače. Bylo důležité, jestli měly spínat obvyklá
napětí a proudy (250V/3A) nebo malá napětí a proudy do 50V. Taky
jestli spínaly odporovou nebo indukční zátěž, případně
stejnosměrné nebo střídavé napětí.
<div>Ale jestli relé má spínat 25, 40, 80A, to bych fakt nechtěl
řešit. </div>
<div>Mám dojem, že u relé do aut se může používat dvojice
kontaktů, jeden co chytne první proudový náraz, druhý co sepne
následně a už se předpokládá, že se proudovým nárazem neopálí a
sepne kvalitněji. Taky jsem se v jednom katalogu setkal s tím,
že se obvod sepne nejdřív polovodičem a následně kontaktem, aby
se kontakt neopaloval proudovým nárazem a sepnul jen napětí na
polovodiči.<br>
<div><br>
<aside>---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: balu <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:balu@k-net.fr"><balu@k-net.fr></a><br>
Komu: HW-news <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a><br>
Datum: 10. 6. 2023 12:54:28<br>
Předmět: odpor kontaktov rele</aside>
<br>
<blockquote data-email="balu@k-net.fr">Zdravim osadenstvo,
<br>
<br>
hladam rele vhodne do aplikacie, kde je dolezity prechodovy
odpor v <br>
zopnutom stave. Prekvapivo u vacsiny modelov zo skupiny
"power relay" <br>
(25, 40, 80A) je v datasheete uvedeny contact resistance
<100 mOhm skoro <br>
vsade. To mi pride celkom nerealne, pac pri nominalnom prude
by sa to <br>
rele roztavilo.
<br>
<br>
Preco u relatka mensieho, ktore je v triede automotive je
uvedenych <5 mOhm?
<br>
<br>
Ake realisticke hodnoty sa daju ocakavat?
<br>
<br>
b.
<br>
<br>
</blockquote>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>