<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Ono taky byl velký rozdíl, jestli byl
      kontakt na malé DC napětí, nebo AC. V kontaktech na AC bylo
      kadmium a vytvořila se tam vrstvička CdO, která na proražení
      potřebovala nejlépe 230V. Ty kontakty byly pak odolnější proti
      oblouku. DC kontakty byly bez kadmia a spínaly už při malém
      napětí. Nevím, co teď dávají do AC kontaktů, když je kadmium
      zakázané.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">V jednom zařízení v baterkárně, kde
      byly proudy do 10A, jsem dal automobilová relé. Po 15 letech
      provozu nebyly problémy ani tak s kontaktama, jako s fastonama.
      Když jsme to pak modernizovali, dal jsem tam relé do tišťáků a je
      klid.</div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Anděl<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 10.06.2023 v 19:39 Jaroslav Kotlaba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:2Cm.hTl5.1PiWxCQGPvr.1aXBLI@seznam.cz">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Trochu si vybavuji co nás kdysi učili v předmětu, už nevím jak se
      jmenoval, taky jsme se učili o kontaktech a nebylo to nic
      jednoduchého. Pak jsem si to zopakoval v zaměstnání, nehledal jsem
      relé, ale mikrospínače. Bylo důležité, jestli měly spínat obvyklá
      napětí a proudy (250V/3A) nebo malá napětí a proudy do 50V. Taky
      jestli spínaly odporovou nebo indukční zátěž, případně
      stejnosměrné nebo střídavé napětí.
      <div>Ale jestli relé má spínat 25, 40, 80A, to bych fakt nechtěl
        řešit. </div>
      <div>Mám dojem, že u relé do aut se může používat dvojice
        kontaktů, jeden co chytne první proudový náraz, druhý co sepne
        následně a už se předpokládá, že se proudovým nárazem neopálí a
        sepne kvalitněji. Taky jsem se v jednom katalogu setkal s tím,
        že se obvod sepne nejdřív polovodičem a následně kontaktem, aby
        se kontakt neopaloval proudovým nárazem a sepnul jen napětí na
        polovodiči.<br>
        <div><br>
          <aside>---------- Původní e-mail ----------<br>
            Od: balu <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:balu@k-net.fr"><balu@k-net.fr></a><br>
            Komu: HW-news <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz"><hw-list@list.hw.cz></a><br>
            Datum: 10. 6. 2023 12:54:28<br>
            Předmět: odpor kontaktov rele</aside>
          <br>
          <blockquote data-email="balu@k-net.fr">Zdravim osadenstvo,
            <br>
            <br>
            hladam rele vhodne do aplikacie, kde je dolezity prechodovy
            odpor v <br>
            zopnutom stave. Prekvapivo u vacsiny modelov zo skupiny
            "power relay" <br>
            (25, 40, 80A) je v datasheete uvedeny contact resistance
            <100 mOhm skoro <br>
            vsade. To mi pride celkom nerealne, pac pri nominalnom prude
            by sa to <br>
            rele roztavilo.
            <br>
            <br>
            Preco u relatka mensieho, ktore je v triede automotive je
            uvedenych <5 mOhm?
            <br>
            <br>
            Ake realisticke hodnoty sa daju ocakavat?
            <br>
            <br>
            b.
            <br>
            <br>
          </blockquote>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>