odpor kontaktov rele

Sobota Červen 10 20:00:34 CEST 2023

Těch 100 mOhm to klidně může mít, dokud tam neteče proud. V baterkárnách
máme stykače Albright SW80 (100A), kontakty jsou z nějaké stříbrné
slitiny pro DC a pokud už má zařízení něco naběháno, úbytek na kontaktu
je 50-100 mV. Zajímavé je, že ten úbytek je dost nezávislý na proudu.
Čím víc se kontakt ohřeje, tím víc jeho odpor klesne. Takže už jsem
viděl, že stykač sice nějak spínal, člověk by řek že už měl kontakt
dávno vyhořet, ale z drátu v jeho blízkosti se dala izolace odrolit.
Kontrolovat bez proudu takové kontakty ohmmetrem je zbytečné, dá se tam
naměřit cokoliv. Protože stykače jsou pod krytem, obsluha je naprosto v
klidu, dokud to funguje. Problém nastane až když na těch 64 stykačů v
sérii (u každého článku jeden) nestačí těch 200V, co dá zdroj. Ale jak
už se ty vrstvičky podaří prorazit, zase to funguje.

Anděl