Ako zacat s Smart Home?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Červen 1 23:18:26 CEST 2023

On Thu, 1 Jun 2023, Petr Labaj wrote:

> Jako vhodný začátek se doporučuje rozjet to na RPi. Fajn, to může být dobrá
> volba a RPi k dispozici mám.
> Ale ve všech návodech se píše, že se to má nainstalovat do Dockeru. A to mi
> teda opravdu hlava nebere.
> Mám vždy velký duševní problém instalovat něco, o čem nevím co a proč to
> dělám.
> Mohl by mi prosím někdo znalý napsat k čemu je to dobré?

Oni zrejme maji pripravene Docker balicky a pokud se to sklada z ruznych
komponent ktere se muzou ale nemusi instalovat vsechny tak ten Docker
to asi taky resi kombinace ktere se vytvori.

Ten Docker v podstate vytvari v oddelenem prostredi instalaci z urcitych
konkretnich verzi balicku, klidne i starsich, takze se nestane ze by
najednou s novejsi verzi neco nechodilo.

A nehrozi ze po aktualizaci zakladniho systemu by se to rozdrbalo.
Kdyz chcete aktualizovat aplikaci tak se musite podivat jestli uz
maji aktualni Docker balik a kdyz jo tak ta aktualizace dobre dopadne
protoze je to vzajemne vyzkousene. Navic nemusite ani rusit tu puvodni
verzi se starsim baliky - jen ji vypnete a neni problem se vratit
zpet.

Kdyz si aktualizujete nejake systemove knihovny a najednou kvuli tomu
neco nefunguje, je problem se vratit zpet. On ten Docker ma i mapovani
adresaru zakladniho systemu do adresaru image, takze tak se obvykle
resi konfiguracni soubory aby byly k dispozici pro ruzne verze docker
aplikace/baliku.