Ako zacat s Smart Home?

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Červen 2 07:01:46 CEST 2023

Zdravím,

přesně s tím jsem měl trochu taky duševní problém - navzdory tomu, že si
myslím, že tomu rozumím.

RPi jsem k dispozici neměl -takže jsem to ve finále udělal tak, že na
"serveru" (je to PC Lenovo s nějakým Celeronem) jsem doinstaloval
virtulizační podporu (libvirt)  a rozjel to v KVM. Sice to má malinko
větší režii než v Dockeru (v dockeru se sdílí kernel se základním os,
zbytek vrstev je z kontejneru dockeru), ale je to pro mě uchopitelné a
snadno se s tím pracuje. Jako základní OS mám Debian 11. ještě podotknu,
že i v tí virtuální mašině je to instalované v podobě Dockeru - jen je
to nachystané aby to šlo na "jedno kliknutí".

A důvod proč to tak dělají?

Podle mě je HA tak velký balík nejrůznějších komponent s roztodivnými
závislostmi, že není v moci běžného uživatele tyto závislosti uspokojit
- a pak by se tým kolem HA musel zabývat mnoha chybovými reporty
vznikajícími z těch závislostí.  proto to chystají jako docker kontejner
- je to nejméně práce. A navíc je univerzální pro širokou škálu platforem.

Taky jsem se toho ze začátku docela obával, ale šlo to snadno. Pokud
máte volné RPi, tak to na něm zkuste, je to nachystané tak, že jen
rozbalíte image nakartu a tam už bude i docker s kontejnerem HA.

A klidně se ptejte dál - jsem asi tak 3 měsíce v tomto před vámi :-)

Petr