Re: Solární optimalizátory Tigo

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 31 15:19:56 CEST 2023

Velice děkuji oběma za informace.
A panu Urbančíkovi ještě zvlášť za umožnění přístupu k jeho statistikám.

Takže je jasné, že do toho jdu. A to naplno. Optimizér pověsím na každý
panel (30 kusů) a vezmu i ten CCA kit.
Tím pádem se nebojím dát panely i tam, kde si nejsem úplně jistý, jak to
bude se zastíněním v zimě.

Že to po nakonfigurování s řídicí jednotkou asi už bez ní nepojede jsem
si tak nějak říkal. Protože jak jinak zajistit, aby se panely vypnuly
při vypnutí toho řídicího boxu.
Doufám ale, že to není totálně znemožněno. Že třeba nějakou komunikací s
jejich servisem by se to případně dalo zprovoznit zase i samostatně.
Třeba v případě poruchy toho řídicího boxu.

Pokud tam je opravdu něco jako DC-DC měnič, tak je to fakt docela bomba
a rozhodně to stojí zato (podle mě).

Ještě k bezpečnosti, což je tak trochu reakce na pozdější post pana Anděla.
Myslím, že to měření jednotlivých panelů by mohlo fungovat i jako
preventivní "systém včasného varování".
Tipl bych si, že to tady bude jako skoro u každé jiné techniky. Že
degradace panelu nebude skoková, ale bude předem vydávat signály typu
"pomoc, jsem nemocný!".
O výhodách nouzového rozpojení stringu pak asi není třeba vůbec mluvit.

Z jiné oblasti: protože mě ta problematika docela chytla, tak jsem se
rozhodl do toho jít ve velkém.
Včetně stavebních úprav střechy, kvůli čemu jsem od toho loni cuknul.
Kuknul jsem se na spotové trhy a přejdu kompletně na spot. Jak při
prodeji, tak i při nákupu.
Mám tam jednu nejasnost, tak bych to rád zkonzultoval s někým, kdo tam
obchoduje. Ale to už asi mimo konferenci, abych nezatěžoval ostatní.

Díky.
PL