Re: OT: Invertor pro bazické obalované elektrody

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Červenec 28 06:41:26 CEST 2023

Tak vám celý příběh dopovím.
Tu lidl svářečku si koupil kolega z ulice, který má svářečské zkoušky,
umí to, ale dělá to jen okrajově. Třeba pro někoho vyrobí vrata z jeklů.
A jiné než bazické elektrody prostě nepoužívá, jeho původní invertor je
zvládal.
Tu svářečku nejdřív vrátil, a objednal znovu, pro ověření že to není
chyba kusu.
Pak začal komunikovat s podporou lídlu, dostal se až do německa, a tam
mu nějaký "odborník" napsal že má použít tlustější prodlužovák, a že ta
svářečka prošla nějakými certifikačními zkouškami. (já jsem ověřil že s
externí tlumivkou vaří)
Zase jí ve lhůtě vrátil, a kopil si tentokrát 2pulzní za 12kKč (na mojí
radu starší verzi :-), a ta už s bazikou vaří.
Mně zajímalo co se za tím označením 2 pulzní skrývá, tak jsem se na ní
podíval osciloskopem, a polaritu převracet neumí :-(
No a ten kolega když už má lepší svářečku, tak si koupil i flašku
argonu, a hraje si teď s hliníkem metodou MIG. V tom je začátečník.
A já se ptám,
-jak má být dlouhý oblouk při takovémhle vaření, je normální že zaleze
až do hubice hořáku, a ten hliníkový drát není vůbec vidět?
-Jaký je rozdíl mezi průvlakem na hliníkový a železný drát?
Lubor