OT: kdyz hori elektroauto, je to asi ficak ..

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 27 22:00:58 CEST 2023

Souhlasil bych, kdyby do toho nešli tak naplno i Číňani.
Nakonec už jsem psal, že jejich přístup mě k přehodnocení mé skepse nakopl.

Ve velkých městech, hustě osídlených, ta elektrická trakce asi má svůj
význam.
I kdyby někde daleko za městem měl kouřit komín uhelné elektrárny.

Vrcholná zima je určitě problém.
Ale nějakých 9 měsíců v roce takové malé OZE na střeše asi smysl má.
Když jsem si dělal statistiku svého současného odběru, a porovnal jsem to
s očekávanou výrobou (jsem zatím teprve solární baron-čekatel), tak toho
myslím pokryju opravdu významnou část.

A v zimě pojedu prakticky výhradně v nízkém tarifu, přes den pak z baterek
dobitých v noci. Takže i k vyrovnání spotřeby přispěju a nebudu příživníkem
ne distribuci. Naopak.

Jsem celoroční cyklista. Takový ten, co přijede na kole klidně i v obleku.
Kdybych se e-kola nebál, tak bych zřejmě skoro celý rok mohl i svou dopravu
svěřit slunci.
Ale protože se bojím, že bych zlenivěl a už se nevrátil k dřině se šlapáním,
tak e-kolo zatím nemám. Takže zatím bez e-mobility.

PL