HE3DA webshop

Jindroush jindroush na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 27 15:45:21 CEST 2023

On 27.07.2023 15:34, Petr Labaj wrote:

> V baterkách do aut je prý slušná výrobní cena kolem 100 USD/kWh.
> Musk se svou velkou baterkou (velikost 4680) a novým výrobním postupem
> tvrdí, že se dostane na 50 USD/kWh.
>
> Tak sakra kde je ten zakopaný pes, proč musí být e-auta tak drahá?
> Pohonná jednotka přece musí být v elektrice o dost levnější než dnešní
> spalováky se všemi moderními vychytávkami jako dvouhmotovým setrvačníkem,
> složitou převodovkou, náročným vstřikováním, turbem a co já vím čím vším.
> A pokud je výrobní cena třeba 70 kWh baterky opravdu 7000 USD, tak to
> [...]

Neni to jeste porad "zatim je to nove, takze je to drahe a vydojime
utopene naklady na R&D na early adopters"? Pripadne "oni jim na to vlady
nejak nacpou dotace a my se na nich prizivime"?

Vztah mezi vyrobnimi naklady a prodejni cenou je prakticky neexistujici,
takze prodejni cena se stanovuje podle toho, co trh unese.

--
Jindroush <jindroush na seznam.cz>