HE3DA webshop

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červenec 27 15:58:53 CEST 2023

Zvažoval jsem, jestli to do svého původního postu napsat.
Ale nechtěl jsem ho už natahovat.

To, co píšete (utopení nákladů na vývoj a na fabriku) by v "normálních"
odvětvích
bylo asi běžné. Ale elektromobilita myslím u nás moc normální odvětví není.

Jednak je tady velký tlak na výrobce ze strany orgánů. Takže poplatky za
nesplnění
flotilových limitů na jedné straně, naopak všelijaké podpory za zelenost
na druhé.

A pak je tady konkurenční tlak. Kdy evropské výrobce válcují (a hlavně v
budoucnu
budou válcovat) čínští výrobci. Ale nejenom ti, dokonce i americká Tesla.

Nabízela by se populární cesta - uvalíme na ně cla a různé limity. Ale
to jednak nejde
vůči americké produkci. Ale i vůči čínské se to bude špatně realizovat,
když tím
popřeme sami sebe a náš základní narativ, že musíme zachránit planetu.

A to pomíjím to, že Čína už si zase tak moc nechce nechat srát na hlavu.
Takže
nějaké sankce vůči nim budou rychle znamenat nějaké protisankce vůči nám.
A my už opravdu nejsem pupek světa, kolem kterého se točí celý vesmír.

PL