Re: [OT]Zavařévání

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červenec 21 20:32:48 CEST 2023

Myslím, že to naše maminky a babičky zavedly proto, aby hmotnost flašky
tlačila aspoň trochu na víčko.
A pak už to nijak neřešily, protože tak to dělala jejich maminka a tak
to samozřejmě dělají taky tak.
Jako v tom známém vtipu o štrůdlu a krátkém pekáči.
Zřejmě by se stejného efektu dalo dosáhnout tím, že by se flašky
štosovaly na sebe, a jen ta poslední
by se dala hlavou dolů (nebo by se ještě něčím dodatečným zatížila).

Já ty flašky pokládám na obrácený plech do trouby, který tvoří tepelnou
bariéru abych si nezničil stůl.
Pak na ně položím vlhkou úterku a ještě poleju studenou vodu. Aby se
ochlazení šlo trochu rychleji
a byla o něco menší šance, že to někde pomalu natahuje vzduch a
nevytvoří se tak potřebný podtlak.

Pokud někdy nějaké víčko nechytne (což se stává opravdu minimálně), tak
ho neměním, jen trochu
víc utáhnu a strčím znovu na chvíli do mikrovlnky (tak na 1-2 minuty).
Záměrně ho neměním proto, protože pak bych měl pocit, že nade mnou to
víčko zvítězilo.

Jinak jako správný bastlíř rád používám isopropanol. Navlhčím jim
papírovou utěrku a obetřu zevnitř
víčka zvenku lem sklenice.
Je to jako s těmi ženskými: kdysi mě to naučila jedna má přítelkyně, a
od té doby to bez přemýšlení
dělám. Nevím, jestli to pomůže. Ale rozhodně nezaškodí.

PL