Re: Elektroměr.

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Červenec 21 10:08:02 CEST 2023

Kolega z práce mi doporučuje obeslat ještě státní metrologický institut, s těmito body. Mě tento podnět přijde jako průlomový.1)Dnešní elektroměry mají více stupňů volnosti v jejich nastavení, které ovšem zůstává skryté před zákazníkem, i před cejchovnou která ho ověřuje.Aktuální nastavení je třeba indikovat na panelu, třeba formou nálepky pod průhledným krytem. A cejchovna by mněla ověřit nejen správnost měření v rámci dané přesnostní třídy, ale i shodu s tímto nastavením2)Elektroměry dnes osazované rozvodnými závoy (PRE, ČEZ )jsou nesprávně nastaveny tak že účtují jalový výkon na sdruženém napětí.Elektroměr jako stanovené měřidlo musí podléhat dozoru metrologického institutu, podobně jako váhy v obchodech.Lubor