Jaký USB konektor?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červenec 20 15:19:05 CEST 2023

Zdravím,

mám otázku do pléna - dělám nějaký přenosný (ale i dílenský) logger, uvnitř
je baterka, nabíjí se to z USB, přes USB to v případě stolního použití umí
posílat data, v případě mobilního použití si to data syslí na flashku.

A teď - jaký konektor použít? Já mám pořád takové cukání používat u stabilní
techniky klasické čtvercové USB-B, ale je fakt, že se třeba v terénu bude
blbějc shánět kabel, tam by bylo lepší mít USB-C (nebo třeba mikro), protože
nabíječku k telefonu má kdekdo, zase při stabilním použití je ten konektor
mechanicky míň odolný, takže když si člověk drbne do krabičky, co mu leží na
stole, tak mu může snadněji ublížit.

Varianta brod je mít tam konektory oba - na USB-B mít vytažená i data (když
to bude bydlet na stole) a USB-C vedle jen paralelně na napájecí piny, když
to bude potřeba dobít v terénu. Varianta, že by z toho někdo chtěl vyčítat
data v terénu je málo pravděpodobná.

Čemu byste dali přednost? Je to pracovní nástroj, ne šperk, takže se k tomu
budou lidi možná chovat trochu hruběji.

Díky za názory.

Pavel Kutina