Problém s extruderem Ender 3v2

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Červenec 20 14:33:50 CEST 2023

Zdravím,

trochu tady bojuju s  extruderem u tiskárny Ender 3v2. Začalo se mi
stávat, že podávání filamentu začalo "klapat" = podavač nezvládl
protlačit filament a krokový motor ztrácel kroky.

Vyčistil jsem trysku a trochu se to zlepšilo, ale ne moc. Koupil jsem 2
různé trysky (obě stejně jako původní 0.4), jedna nějaká titan a druhá
tvrzená ocel. A s nimi je to ještě horší než s původní mosaznou.

Ale je to hrozně zajímavé jak se to chová.

Rozeberu celý hotend, vše vyčistím. Zasunu strunu, zahřeju a z trysky
krásně leze správný ocásek při podávání filamentu. Ale za chvíli se
postupně ztenčuje, až je vyloženě vlasový. když v tento okamžik
odšroubuji trysku, tak ale stále nejde filament do hotendu posouvat a
někde je vevnitř ucpaný.

Přitom je to jednoduchá součástka - hliníkový kvádřík se průchozí dírou
se závitem, který je vytápěný. (horký je pořád stejně). Zespoda
našroubovaná tryska, zezhora trubička do které ústí bovden a na ní je
nasazen hliníkový žebrový chladič.  Dovolím si přiložený obrázek.

Strunu musím vytlačit a je na ní takový váleček - rozšířený natavený
filament z prostoru nad tryskou.

Netuší někdo co dělám blbě?

Díky

Petr